Strict Standards: Declaration of Walker_Page::start_lvl() should be compatible with Walker::start_lvl(&$output) in /home/mtavnt1/public_html/wp-includes/classes.php on line 594

Strict Standards: Declaration of Walker_Page::end_lvl() should be compatible with Walker::end_lvl(&$output) in /home/mtavnt1/public_html/wp-includes/classes.php on line 594

Strict Standards: Declaration of Walker_Page::start_el() should be compatible with Walker::start_el(&$output) in /home/mtavnt1/public_html/wp-includes/classes.php on line 594

Strict Standards: Declaration of Walker_Page::end_el() should be compatible with Walker::end_el(&$output) in /home/mtavnt1/public_html/wp-includes/classes.php on line 594

Strict Standards: Declaration of Walker_PageDropdown::start_el() should be compatible with Walker::start_el(&$output) in /home/mtavnt1/public_html/wp-includes/classes.php on line 611

Strict Standards: Declaration of Walker_Category::start_lvl() should be compatible with Walker::start_lvl(&$output) in /home/mtavnt1/public_html/wp-includes/classes.php on line 705

Strict Standards: Declaration of Walker_Category::end_lvl() should be compatible with Walker::end_lvl(&$output) in /home/mtavnt1/public_html/wp-includes/classes.php on line 705

Strict Standards: Declaration of Walker_Category::start_el() should be compatible with Walker::start_el(&$output) in /home/mtavnt1/public_html/wp-includes/classes.php on line 705

Strict Standards: Declaration of Walker_Category::end_el() should be compatible with Walker::end_el(&$output) in /home/mtavnt1/public_html/wp-includes/classes.php on line 705

Strict Standards: Declaration of Walker_CategoryDropdown::start_el() should be compatible with Walker::start_el(&$output) in /home/mtavnt1/public_html/wp-includes/classes.php on line 728

Strict Standards: Redefining already defined constructor for class wpdb in /home/mtavnt1/public_html/wp-includes/wp-db.php on line 306

Strict Standards: Redefining already defined constructor for class WP_Object_Cache in /home/mtavnt1/public_html/wp-includes/cache.php on line 425

Strict Standards: Redefining already defined constructor for class WP_Dependencies in /home/mtavnt1/public_html/wp-includes/class.wp-dependencies.php on line 15

Strict Standards: Only variables should be assigned by reference in /home/mtavnt1/public_html/wp-includes/post.php on line 218

Strict Standards: Only variables should be assigned by reference in /home/mtavnt1/public_html/wp-includes/query.php on line 751
Moto Aventura » - Budapesta-Mako 09-2008

- Budapesta-Mako 09-2008

Posted by Mae on Nov-23-2008 under pe urmele unui vis ...

 

 

Odata clarificata formula echipei si stabilit ferm ca se pleaca in Africa, ce mod mai bun de a te pregati poate exista, decit sa participi la un raliu de antrenament, fratele mai mic al Raliului Budapest- Bamako?  Unde mai pui ca aveam si ocazia sa clarificam cu organizatorii ultimele detalii, sa mai primim niste raspunsuri la niste intrebari si sa o inscriem oficial si pe Dayana in echipa. Toate astea, evident, in birlogul lupului, adica la Budapesta, la Andreas. Deci….Budapest- Mako 2008 sa fie!

Urma sa mergem pentru prima oara in formula aceasta si evident ca ne asteptam sa invatam una-alta despre mersul in tandem motocicleta -masina.

De data asta aveam nevoie de ceva mai mult timp, asa ca am plecat intr-un weekend prelungit, adica de joi. Mae avea treaba la Timisoara, unde am petrecut prima seara, tocmai bine si aproape de punctul vamal Cenad. Cum pe la Cenad si in extrasezon mai ca nu trece nimeni, singurul moment de asteptare a fost pentru cumpararea vignetei de Ungaria. Trecem granita si ajungem la Mako, care e foaaarte aproape de granita. Ce noroc pe noi, caci astfel, traseul raliului ne va aduce practic inapoi acasa.

Plecam, intram pe autostrada si ii dam gaz, caci aveam ora de intilnire cu Andreas. Inainte mai vroiam sa facem si cumparaturi la Decathlon, ca ne trebuiau inca unele echipamente de campare. In Africa vom petrece o multime de nopti sub cerul liber si va trebui sa fim pregatiti pentru orice, de la inghet (noaptea) pina la canicula bine cunoscuta.

Nici o problema de trafic, doar mai greu cu statiile si comunicarea. Oricum, concluzia numarul unu  esta ca Mae a avut mare drepate cind a insistat sa avem statii! Nu sunt ele inca perfect  acordate, dar acum stim ce avem de facut acasa.

Odata ajunsi in Budapesta ne pierdem noi un pic prin Hungaroring, locul de unde stim ca vom lua startul a doua zi, dar pina la urma obtinem informatiile necesare si ne cazam in imediata apropiere. A doua zi intilnirea e la ora 6 dimineata! Descarcam bagajele si o luam catre “city”. Evident, mari probleme cu parcarea, dar ne descurcam. Dupa ce aflam si stabilim tot ce doream, ne mai ramine o dupaamiaza intreaga sa descoperim Budapesta. Fiecare din noi a mai fost, dar in cautarea privelistii perfecte mai strabatem inca o data zona pietonala. Spre mai mica bucurie a lui Andrei, care numai de maratonul acela nu avea nevoie, dupa ce abia iesise de la recuperare……Dar dupa cum stim, nu se lasa el cu una cu doua si “Coafura rezista”!

Cind am plecat de la pensiune dimineata pe la 5, gazdele trageau la aghioase. Si pentru ca punctul de intilnire era o coordonata GPS si principala descoperire urma sa fie ca GPS-ul lui Andrei nu e chiar ce trebuie sa fie, ne pomenim ca mai- mai ca facem o tura direct pe pista de Formula 1! Oricum, turul complet l-am facut, chit ca paralel cu pista. Pe la ora 7 toata lumea era adunata si se tine speechul de deschidere. Noroc cu un participant care stia engleza, pentru ca, fiind singurii straini, totul se vorbea in ungara…..Asa aflu deci ca acest raliu esta nu numai un test pentru cel adevarat, dar si ca premiul cel mare este participarea la cursa. Aha! Ce pacat ca n-am stiut mai devreme! Ce ne facem daca castigam si am platit taxa degeaba? :-)))))

Deci, lucrurile decurg cam asa: primesti o lista de coordonate GPS, pe care ai doua ore sa le introduci in aparatul propriu. Pe acelasi roadbook, sunt descrise si sarcinile, intrebarile la care trebuie sa aduci raspunsul. Noi participam la touring, dar asta nu insemna ca rezolvarea lor nu era la fel de incitanta….mai ales cind am descoperit unele greseli de traducere, care ne-ar fi facut sa cautam zadarnic…Dar ne-am orientat si am mers in ambele doua zile fara nici o problema.

Traseul, desi plat, a fost astfel conceput incit sa ne faca sa conducem prin toate formele de teren pe care vom merge si pe celalalt continent; nisip, paduri, tufisuri, ba chiar si petece de noroi si…o trecere cu bacul!

Cel mai important aspect a fost insa tot legat de GPS, afland nu numai unele amanunte despre folosirea lui, dar si ca ne mai trebuie inca unul ca al lui Mae, al lui Andrei ne fiind de nici un folos. Cum in Africa totul va fi dat numai in coordonate GPS, am fi orbi si surzi fara el. Si fara statii cu care sa comunicam. A fost o adevarata tura de “fine tuning” intre noi. Am descoperit ca trebuie sa ne creem un limbaj comun, am stabilit semne verbale si semnale ca sa ne putem coordona. Si tot acum ne-am mai dat seama si de unele modificari suplimentare pe care va trebui sa le facem atit la motocicleta, cit si la masina.

Si….last but not least, am descoperit ca ne potrivim pina si la….pofta de mincare!

Raliul ne-a lasat dupa cum spuneam la Mako si atit de devreme, incit ne-am hotarit sa plecam direct spre Bucuresti. Nu mai avea nici un rost sa mai stam o noapte la Timisoara, asa ca am plecat mai departe. Acasa am ajuns deci in miez de noapte, pe o ploaie care ne-a urmarit de la Sibiu pina la Bucuresti. Lucru mai putin distractiv pentru Mae, caci la cat de frumoasa fusese vremea, evident ca nu avea hainele de ploaie la el! A scapat insa si el cu bine, ca nu se putea sa pateasca ceva tocmai tatucul nostru, care urma sa aiba grija sa transpunem concluziile in practica.

 

      

      

   

 

    

   

   

   

   

 

 

Add A Comment